20 juni 2012 (Gamvik, Noorwegen)

21 juni 2012 - Gamvik, Noorwegen

Het einde van de wereld.

Vanmorgen was het voor ons een heerlijke uitslaap ochtend, de wekker werd niet gezet. De weersverwachting voorspelde helaas weer een natte dag en dus hebben we besloten langzaam aan de dag te beginnen. Na een goede douche en het bekijken van de volgende bestemming hebben we toch besloten door te rijden richting de bestemming Gamvik; volgens de boekjes een prachtige locatie met bijbehorende routes. Allereerst zijn we nog langs de plaatselijke motorlaarzen handelaar geweest want Jeroen hield inmiddels kweekvis in zijn laarzen...deze waren minder waterdicht dan Croqs en hielden zelfs nog meer water vast. Gelukkig kon hij slagen.

Vervolgens zijn we opweg gegaan naar Gamvik, nu is het goed te merken dat we richting de Noordpool aan het rijden zijn. De tempratuur daalt gestaag en helaas is het nog steeds erg nat maar de wegen zijn fantastisch. Soms onverhard en met prachtige uitzichten. Naarmate we onze bestemming benaderden werd het weer guurder de omgeving mistig en verlaten met af en toe zeer mooie vergezichten en hier en daar een bewoonde of verlaten hut.

Aan het begin van de avond bereikten we Gamvik, onze slaaplaats; Questhouse 'The end of the world' en ja het oogt echt als het einde van de wereld. Helaas geen tijd van het jaar om het Noorderlicht te zien...wel blijft het de hele dag licht, zelfs nu nog is het gewoon zo licht als bij dag in NL (tijd bij schrijven; 0:36uur!).

Morgen is weer een rustige dag gepland, lekker uitslapen. Inmiddels is het een heerlijk aangename temperatuur hier in onze woonkamer...laten we nog maar een blokje hout op het vuur gooien en nog een lekker rummetje/whisky inschenken...en lekker uit het raam kijken; naar de Barentszee, we zitten eersterangs.

Voor nu een fijne avond en tot snel!

1. Manon Verhoeven:
    Beste heren,

wat leuk om met jullie verhalen de ochtend te beginnen! Veel plezier met de volgende etappe!

groet Manon
    (collega Jeroen en Rob)
  2. Ron mansveld:
    21 juni 2012
    Mooie foto's overigens! Het blijft enerverend om julllie reisverslagen te lezen. "Wish I was there", maar helaas geen motorrijbewijs ;-)
  3. Harry/marijke:
    hallo stoere mannen!!
    wat een belevenis om rond te mogen toeren in zo'n wijds gebied.Ook nog lekker rollebollen in de sneeuw en 's-avonds lekker de voeten warme bij de open haard!! Veel plezier bij de volgende rit.
  4. Erik:
    21 juni 2012
    Vandaag was mijn laatste werkdag voor onze zomervakantie. In de afgelopen dagen heb ik al veel inspiratie op kunnen doen voordat we zelf vertrekken. Inspiratie die voortkomt uit jullie prachtige belevenissen, beschrijving en foto's van de natuur. Het weer zit niet mee in jullie regio. Wij leren ervan en gaan naar de zon, in het zuiden Frankrijk.
    Geniet van de omgeving, iedere dag is weer anders en biedt weer een ander uitzicht.
  5. Francis:
    21 juni 2012
    Wat leuk al die verhalen en foto's met als klap op de vuurpeil het filmpje met santa claus. Erg leuk om jullie op deze manier te volgen, maar wat doen we met al die VTW's :-)

Mannen geniet er nog lekker van en hou ons op de hoogte...

Groeten Francis
  6. Francis:
    21 juni 2012
    Maarre klopt die kaart nog wel, de licht paarse lijn doet vermoeden dat jullie wat zijn vergeten. Wilde Jeroen toch zijn vocht absorberende croqs terug?
  7. Willeke:
    22 juni 2012
    Ha mannen van t "goede" leven,
    Leuk om de verhalen met de foto's te lezen/zien.
    Doe voorzichtig met de rum en whisky.. Volgende dag moeten jullie weer toeren hé ;-)
    Geniet er van en vergeet ons vooral niet op de hoogte te houden...

Groetjes Willeke
    (eh.. collega van Rob en Jeroen)
  8. Ita Bekking:
    22 juni 2012
    Ja Jeroen dat is niet zo lekker natte voeten.
    Hopelijk heb je nu warme.
    Schitterende foto's die jullie iedere keer laten zien.
    Ook al zit ik, gelukkig, niet bij jullie op de motor ik geniet van jullie verhalen.
    Veel succes met de volgende kilometers.

Groetjes Ita Bekking
  9. Fia Mink:
    22 juni 2012
    Jeetje wat ongelooflijk gaaf,vandaag pas gehoord dat jullie dit gingen doen.Ben trots op mijn mannen uit de Barbarasteeg.Jeroen en Rob...Toppie,
    Groet van Fia die achter de receptie zit{met heel veel plezier}