30 juni 2012 Varberg (Zweden)

30 juni 2012 - Varberg, Zweden

Op de weg terug.

Donderdag zijn we vanuit Trondheim richting Lillehammer gereden...het was direc t merkbaar dat we richting het dichter bewoonde zuiden reden; veel meer verkeer! Helaas zijn we ook veel wegwerkzaamheden tegengekomen waardoor de reis meer tijd in beslag nam dan uiteindelijk wenselijk. Maar goed aan het begin van de avond bereikten we onze bestemming nabij Trondheim. Na een goede nachtrust zijn we weer op onze motoren gestapt om opzoek te gaan naar een nieuwe achterband voor Rob. Rob heeft het voor elkaar gekregen om de nieuwe achterband binnen 5000km te veranderen in een slick. Uiteindelijk na wat hulp van Willem, op afstand, en wat zoekwerk met de gps zijn we beland bij een banden handelaar in Trondheim. Hier kon Rob zijn nieuwe band laten monteren...en daar viel het direct op dat het canvas van de achterband van Theo inmiddels ook zichtbaar was...dus die werd ook gelijk vervangen.

Vervolgens zijn we, na een uurtje, vertrokken richting Lillehammer waar we onze volgende stop hadden gepland. Hier hebben we een prachtige slaaplocatie kunnen vinden in het oude stationsgebouw van de stad. Dit oude gebouw is gerenoveerd en deels veranderd in een hotel. Hier hebben we kunnen genieten van een goede huisgemaakte soep en bier. Over bier in Noorwegen is nog wel een  verhaal te vertellen...bier en overige alcohol kan namelijk maar tot 20:00uur worden aangeschaft. Na deze tijd mag alcohol niet meer worden verkocht. Zelfs in cafe's is het niet overal mogelijk om tot diep in de nacht door te zakken dus is het zaak om voor die tijd vol te zitten ;)

De volgende dag op vrijdag zijn we vertrokken vanuit Lillehammer Noorwegen opweg naar Zweden. De stopplek in Zweden was nog niet uitgezocht. Het doel was om te kijken waar we uit zouden komen rond etenstijd. Dit was Varberg. Na wat rondvragen bij enkele hotels (want is hier behoorlijk prijzig) hebben we onze intrek genomen in het Best Western...dat is in Varberg van een totaal andere klasse! Wat een luxe hotel zeg! Daar waren we wel aan toe want de reis verliep op zich goed maar de regen kwam met bakken uit de hemel. Het was zeer slecht en waren allemaal drijfnat dus dit hotel was een uitkomst zeker het diner beviel goed.

Vandaag hebben we een rit gepland via Denemarken richting Duitsland en dan komt Nederland wel erg dichtbij. Nu is prachtig weer dus prima om weer op de motor te stappen. Dus Nederland here we come!!!

Groeten van de Noordkapers

1. Ita Bekking:
    30 juni 2012
    De weken zijn waarschijnlijk voor jullie omgevlogen.
    Ik heb genoten van jullie foto's en reisverhalen.
    Nog even en de vakantie zit er weer op, maar jullie nemen denk ik een heel mooie herinnering mee naar huis.
    Welkom thuis en misschien tot een volgend reisavontuur op de motor.

Groetjes Ita Bekking