23 juni 2012 (De Noordkaap)

23 juni 2012 - Nordkapp, Noorwegen

De Noordkaap

Vanuit een Hostel in de Noordkaap brengen wij jullie weer op de hoogte van onze voortgang van onze reis.

Gister zijn we in de ochtend vetrokken vanuit Gamvik richting de bestemming Noordkaap, een rit van ca. 425 km. De wegen die ons leidden naar de eindbestemming zijn ronduit prachtig te noemen; van rotsachtig maanlandschap naar groenrijk en schitterende watervalletjes met af en toe prachtige vergezichten.

De wegenbouwers lijken geweten te hebben dat motorrijders gebruik zouden gaan maken van hun aangelegde wegen. Met af en toe, voor het roze papiertje, gevaarlijke snelheden hebben we mogen genieten van de mooie bochten.

Aan het einde van de middag hebben we de laatste km's langs de rotswanden van de Porsangerfjorden en door enkele lange tunnels onze doelbestemming bereikt; de Noordkaap!!

Nadat we waren ingecheckt in het hostel zijn we weer op de motor gestapt om de laatste paar km's te maken richting het uitzichtpunt. Ook deze wegen waren weer uitstekend met snelle en mooie bochten, om vervolgens echt aan de rand van de aarde te komen. De Noordkaap is eigenlijk een grote berg die, aan de rand van de zee ophoudt en voor ons gevoel tientallen, misschien wel honderd meter boven de zee uittoornt. Na het betalen van de toeristenfee mochten we het terrein op. Een beeld op een standaard, wat de wereldbol moet voorstellen, staat aan de rand van de afgrond; het einde van de wereld! Vervolgens hebben we een panorama film bekeken over de Noordkaap en de omgeving. Na het doen van een bak koffie en nog een rondje te hebben gelopen zijn we weer richting het centrum gegaan...om bij de enige pub in het dorp een biertje te doen.

Het biertje smaakte goed maar daarna was het toch even de vraag of we nog naar het hostel mochten rijden...we werden namelijk opgewacht door de politie die zo vriendelijke was om ons allen te laten blazen om te beoordelen of we nog op onze motorfietsen mochten stappen...gelukkig konden we op onze stalen rossen ons bed bereiken om vandaag richting... we houden jullie weer op de hoogte!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ita Bekking:
    23 juni 2012
    Gefeliciteerd met het bereiken van de Noordkaap.
    Schitterende foto's.
    Verder nog veel plezier en succes met de volgende kilometers.

Groetjes Ita Bekking
  2. Stéphanie:
    24 juni 2012
    Dit zo ontzettend supercool. Wat een prachtige reis.

Veel plezier
  3. Willem:
    Hey guys!
    Mooie verslaglegging! Deze spijtoptant volgt jullie op de voet!
    Neem er een van mij! 

Greetz
    Willem
  4. Albert Schoof:
    24 juni 2012
    Klaar, naar huis! Terug naar de Warme duisternis.....
    Groet van nog een spijtoptant...
  5. Francis:
    24 juni 2012
    Wat ontzettend gaaf allemaal en wat een prachtige foto's! Geniet er nog maar van...

Grtn Francis